★ Vietnam 2009 !

Hallo !..

Jag hade tänkt att jag skulle berätta lite om hur jag har haft de under sommarlovet =D...
 Joo jag har faktiskt varit i Vietnam i år.. jag va där i 2 månader. För er som inte vet vart VIETNAM Ligger kan väl söka på Google? haha aa men gjorde en massa roliga saker " typ". Förrutom att jobba varje dag så va det faktiskt helt ok.. jo jag jobbade som frisör.  helt roligt asså xD.. förrutom att jag klippte mej sj handen ett par gånger o brände mej på platt/ lock tång´,men sånt händer.

Jag skulle egentlign till Vn för att shoppa o soofta, så som man brukar gööra på semester. fattar inte varför jag gick o jobba?.. typ TRÖG?.. dessutom va jag fattig.. Jaa ialf

Jag bor i Saigon typ i Q8 med mammas kompiss.. de va ett hus jag bodde i.. varje dag när jag åkte &  jobba så kom en kompiss o hämta med med moppen.. och jag jobbade i Q3 =(... rätt långt faktiskt. jag började kl 9 och slutade kl 9 på kvällen.. de va fet med människor i slutet av veckan. fick stå och platta håret till folk och tvätta håret till dom.. 1 hårtvättning tar typ 1 timma inkluslive Ansikts masssage. helt länge.. elr hur?..

Jag hann typ inte att gööra ngt.. fick bara ledigt på Söndagar.  Jag o syrran åkte till VN  veckor innan mamma... alltså den 10 Juni och vi åkte hem 2 veckor efter mamma.. jobiigt att ta hand om lillsyrran ensam.. Varje lördagar brukade jag dra u o sjunga karoke med Ka Thang o hans roliga kusiner... fan vi droga oss med ÖL!..,, nu när jag ser ÖL känner jag mej hel SPYFÄRDIG  -.-"
 
tror inte att jag bör gå in så mkt detaljerat på allt men aa vi åkte en sväng till Mui Ne. där jag solade och badade mkt =D jätte fint och jag åkte ut med familjen... efter ett par veckor innan jag skulle åka hem till Sverige igen skulle jag o mina Jobba kompissar dra på en liten avskeds dag vid stranden i Mui Ne, men aa 2 dagar innan hände en olycka, 3 tjejer o 1 kille åkte till någons hemstad och skulle supa.. senare på kvällen när de skulle hem så krocka de med en fulle gubbe som körde på 90km/h han e förfan inte klok -.-". båda mopparna gick paj och måste lagas.. 1 tjej bröt armen och e svår skadad medans en annan tjej nästan blev blind på ena Ögat.. visst låster de äkklit?. hon som bröt armen kan inte göra något.. hon ligger dagarna ut... hon va sit grym på att måla fina dekorationer och figurer på naglar.

till sist så åkte vi typ 15 pers... vi hyrde en liten minibuss o jag fick paya såklart..
 helt roligt hade vi..

de va lite kortfattat om Min Sommar...?=D...  bilder se ni här Nere





Jag och Ka Thang i Diamond Plaza om jag Minns rätt xD



bjuder på denna bilden.. lite Full kanse ?..






Så kan de se ut =D.. sjöng Karoke




Mui Ne fösta gången med kompissar


 Mui Ne Andra gången med Mina Jobba Kompisar

Riktigt kul hade jg... =)... Vill gärn åka till VN igen under Nyår i VN.. ( TÊT)..


Tack för Mig =D



Kommentarer
ellen ~

gud vad härligt :$

jag åker om 100 dagar :D haha respekt (a)

2009-09-01 @ 09:56:38
URL: http://nobodybutme.webblogg.se/
Carro

HAHA jasså?.. Vart ska du =o ??

2009-09-01 @ 16:08:53
Ninh

WTH?? ljug lagom, för mig sa du att det var skittråkigt att jobba ju haha XD

2009-09-02 @ 21:15:56
Carro

Hahaha aa de va tråkigt o jobbiigt men de va ngt nyttit för min del =)...

2009-09-02 @ 21:19:03
aseng

det var skoj hahaha, åk nästa år ? (= då kan vi dra till japan eller korea med AHAHAHAH

2009-09-08 @ 18:57:39
URL: http://chengaseng.blogg.se/
Carro

haha Ka Thang. joo vi sticker näästa år om jag ha pengar HAHAHA måååsste hitta jobb fan xD...

2009-09-08 @ 20:03:04
URL: http://chingeliing.blogg.se/
aseng

har du inte kvar jobbet ? men börja leta efter jobb & så spara så du har råd så kan vi åka dit på sommaren :D

2009-09-11 @ 16:34:53
URL: http://chengaseng.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0