8 Juli - Sagan om "Sköldpaddan som snodde svärdet" ?

som ni flesta redan vet vad Hô`Hoa`n kie´m är så kanske jag inte behöver berätta så mkt... för er som inte vet klicka här för att veta historian om sköldpaddan som snodde svärdet!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hoan_Kiem_(sj%C3%B6)
inte så mkt fakta..
här har ni en länk på engelska.. hela historien finns där :).. JÄVLIGT INTRESSANT!

anyway .. då jag ändå va där så skulle jag hälsa på sköldpaddan tänkte jag.. eftersom sköldpaddan e svårt sjuk kanske han dör snart... måste passa på!.
åkte dit direkt efter att vi va i den dära bad stället..
glömde säga att badstället hade massa annat med. inte bara bada bada xD haahaha karuseller m.m.. dessa bilder tog vi innnan vi kom fram till sjön.. gick till ett tempel som jag inte kmr ihåg namnet på men den e känd ialf xD.. skickade nåra böner :D.. den största bilden på mig där,, är tagen typ UTANFÖR elr VID SJÖN



Utanför igen :D INGÅNGEN TYP




Uppstoppade sköldpaddan xD


runt omkring och små gulliga statyer som jag fotade lite närmre på. vi var även på väg åt eftersom att de stängdes... gick in i en souvenir butik och köpte lite små saker,, denna dag slutade med att vi åt och sedan gixck runt och kolla grejjer... tog sedan bussen hem till Hai Phong



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0